BLOG | 5 magische ingrediënten voor een machtige website

Met triggers en teasers, heb ik de lancering van deze nieuwe website online bekend gemaakt. "Waarom is dat nu nodig?" 

Wel, een nieuwe website laten bouwen, samen met alle content, gebeurt niet zomaar op 1, 2, 3. Samen met een team hebben we er enkele maanden op gewerkt om tot een mooi, volledig resultaat te komen. Ik ben dan ook trots en blij om me te laten omringen door professionals, ieder met zijn/haar expertise. 

Een nieuwe website is daarom een uitgelezen moment om even 'lawaai' te maken ("hier ben ik!") en om iedereen in the spotlight te zetten. Bij deze, dank jullie wel, jullie zijn allemaal toppers!

Welke stappen ik ondernam.. Wel, je leest het hier, een kijkje achter de schermen en mijn 5 essentiële tips voor een machtige website.

1. Vind een professionele websitebouwer

We gaan enkele maanden terug, op het moment dat ik besliste om over te gaan naar een nieuwe website. Mijn 'oude' website was bijna 3 jaar en opgemaakt in WordPress. Jammer genoeg is deze website gehackt met als gevolg dat ik in de back-end niets meer kon aanpassen. Zelf een website maken? Neen, daar was en ben ik nog steeds geen voorstander van. "Schoenmaker, blijf bij je leest" en dat geldt voor ieder beroep. Een professionele websitebouwer is perfect op de hoogte van de allerlaatste trends en evoluties, heeft naast kennis van webdesign ook know-how rond SEO, maakt een website op maat dat zowel op laptop als op verschillende smartphone formaten duidelijk leesbaar en overzichtelijk blijft, heeft een anti-virussysteem en met wat geluk een zeer gemakkelijk dashboard waardoor je zelf snel enkele aanpassingen aanbrengt.

Mijn websitebouwer is Webhero, een jong en zéér dynamisch team in Leuven dat zeer eenvoudige templates van websites aanbiedt aan een correct tarief en up-to-date.

Je website is je online visitekaartje.

2. Schakel een copywriter in

Een tip dat heel wat mensen vergeten of denken dat ze wel zelf over een vlotte pen beschikken. Een copywriter zal een interview inplannen om jou, als ondernemer en jouw bedrijf beter te leren kennen. Op basis van dit gesprek, wordt de inhoud van jouw website geschreven, op een manier dat het voor de lezer heel duidelijk is over wat het gaat (de copywriter stelt zich in de plaats van jouw potentiële klanten) én zal zoekwoorden in de tekst verwerken, zodat de website hoog scoort op zoekmachines.

Voor mijn web teksten, heb ik beroep gedaan op Billycom, gespecialiseerd in copywriting en SEO copywriting.

Wervelende duidelijke teksten laat je opstellen door een professional.

3. Het belang van klasse beeldmateriaal

Boeiende content trekt bezoekers aan. Maar ook beeldmateriaal, foto's, afbeeldingen, .. is content. Het oog wil ook wat. "Beelden zeggen meer dan woorden." 

Wat is het doel van de foto? Welke sfeer dient de website uit te stralen? Welke foto past bij welk onderwerp?

Organiseer een fotoshoot, voor jezelf, voor jouw team, .. Zet jouw producten op een professionele manier in de spotlight. Professionele fotografen kunnen over een verschillende specialisatie beschikken, ik denk maar aan: portretfotografie, product fotografie, food fotografie, event fotografie, ...

Professionele foto's zijn scherp, juist belicht, en - niet onbelangrijk - authentiek.

Ik heb met plezier samengewerkt met Carlo Verfaille (People Photographer), een wereldklasse fotograaf die perfect de sfeer in zijn foto's weergeeft.

Jouw branding uit zich voor een groot stuk in beeldmateriaal.

4. Neem een grafisch designer onder de arm

Vooraleer je aan een website begint, raad ik aan om eerst over een logo te beschikken. Een logo straalt jouw diensten, waarden, branding uit. Een professioneel grafisch designer ontwerpt in een eerste fase een 3-tal voorstellen om één voorstel verder uit te werken. Eens een logo definitief bepaald is, ontwerpt een grafisch designer ook businesscards of de huisstijl van communicaties. Het voordeel is dat een grafisch designer alle bestanden in alle formaten, kleuren, resoluties, .. kan aanleveren. Voor al het grafisch design, zowel voor de 3 merknamen b-eventic, b-authentic, b-magnetic als de overkoepelende naam b-iconic, werd beroep gedaan op het grafisch design bureau They Call Me Dave

Design is de stille ambassadeur van jouw brand (merk).

5. De inhoud van een website evolueert

Jouw diensten en aanbod van producten kunnen na verloop van tijd evolueren. Bijvoorbeeld om zich meer te gaan focussen op één dienst of één bepaald product. Of omdat een bepaalde leverancier niet meer bestaat. Of je waarden evolueren. Of je groeit in je persoonlijkheid en verandert van aanpak. Of de maatschappelijke zetel van je bedrijf verandert. Check regelmatig de inhoud van je website en ga na of deze nog past bij jou en jouw bedrijf en of alle informatie up-to-date is.

Jouw website promoot jou 24u/24u, 7d/7d.

 

Succes met jouw website!

 

 

 

BLOG | 5 magische ingrediënten voor een machtige website

Meer items

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x